Johannes Åbenbaring kap. 19v6  Og jeg hørte lyden som af en stor folkeskare og som af vældige vande og som af stærk torden, som sagde:
Halleluja!
Herren vor Gud, den Almægtige, har taget magten,
v7  lad os glæde os og juble og lovprise ham,
for nu skal Lammets bryllup stå,
og hans brud har gjort sig rede,
v8  hun har fået givet at klæde sig i lysende rene linnedklæder
– for linnedklæderne er de helliges retfærdige gerninger. v9  Og englen sagde til mig: »Skriv: Salige er de, der er indbudt til Lammets bryllupsfest.« Og den sagde til mig: »Det er Guds sande ord.«

For nogle søndage siden kom der et profetisk ord, hvor Gud omtalte den skare af mennesker, som allerede er i himlen, og står for Herrens ansigt og priser hans navn. Samtidig lød det, at der stadig mangler nogle for at skaren er fuldtallig. Det er os, der stadig lever, og som tror på Gud Fader og på Sønnen Jesus Kristus. Samtidig er der også dem, som endnu ikke er kommet til tro, men som Gud i sit forsyn, allerede inkluderer som sin brud.  Gud talte om at den del af den fuldtallige skare, som stadig lever på jorden, har hans særlige opmærksomhed. Tiden nærmer sig sin afslutning og Guds længsel, er at samle sine børn hjemme hos sig, men han ønsker at alle er tilstede. At der ikke mangler nogen. Det er menighedens udfordring i dag. At være et redskab i Guds hånd til at nå den del af menneskeheden, der vil sige ja til Jesus og leve for ham og samtidig være et vidnesbyrd for den del af menneskeheden, der vælger at sige nej, men som alligevel en dag må erkende at Jesus Kristus er Herre.

At menigheden har Guds særlige opmærksomhed, må få os hver især, der har en længsel og en forventning til den kommende verden, at leve vort liv i bøn til Gud og spørge ham om, hvor jeg bedst kan være en kanal for ham.

Herren vor Gud, den Almægtige, har taget magten,
v7  lad os glæde os og juble og lovprise ham,
for nu skal Lammets bryllup stå,
og hans brud har gjort sig rede,

Der kommer en dag, hvor tiden som vi kender den, tager sin afslutning og Gud selv tager magten på jorden.

Da er det tid for Lammets bryllup, og du er inviteret.

Ole D. Madsen