Onsdag d. 29. april gik vores kære ven og bror i Herren Niels Ole Jessen hjem til Jesus.    11215471_1154072964618319_1857954491_o

Onsdag d. 29. april gik vores kære bror og ven Niels Ole Jessen hjem til Herren. Niels Ole var lige kommet hjem fra sit arbejde i Fredericia, da han faldt om i opgangen til sin lejlighed på Hermodsvej i Esbjerg. En nabo fik hurtigt ringet 112, men hans liv stod ikke til at rede, han var død ved ankomsten til sygehuset. Der gik en chockbølge gennem forsamlingen i Pinsekirken Esbjerg, men også ud over landet hvor der var mennesker der kendt Niels Ole. Vi har brugt ugen herefter til at bearbejde dette tab, og mange følelser er kommet til udtryk, såsom, frustration, afmagt, sorg og der er grædt mange tårer.

Niels Ole efterlader sig et vidnesbyrd om en helhjertet, trofast og loyal Herrens tjener. Hans passion var tjenesten i Guds Rige. Han bestred et fuldtidsjob som ingeniør i Fredericia, men i sin fritid tjente han i menigheden. Han var i lang tid en af lovsangslederne i Pinsekirken, men også tjenesten som ungdomsleder har han haft af flere omgange. Efter han for 1 ½ år siden gik ud af lovsangsgruppen, brugte han tid med vores burmesiske indvandere og oplærte nogle i af spille guitar. Han mødtes med dem uge efter uge. Også på det sociale paln var han sammen med flere af folkene i det Internationale arbejde og vi har fået mange små vidnesbyrd om hvordan Niels Ole havde været til hjælp med computer problemer eller hvis der skulle løses nogle komplicerede matematik opgaver eller der bare skulle hænges ud.

Niels Ole efterlader sig et tomrum og et minde i utrolig manges hjerter.  I søndags kom jeg i min prædiken ind på tjenesten som præst i det Gamle Testamente. Præsten skulle bære en præstedragt som skulle tilvirkes på en helt bestemt måde. På hovedet skulle han bære en turban og på forsiden af denne stod der. ”Helliget Herren.” Niels Ole var en sådan præst i Ny Testamentelig forstand. Han var Helliget Herren. Det betyder han var sat til side af Herren til et Helligt formål.

Niels Ole bliver begravet fra Pinsekirken Esbjerg lørdag d. 9. maj kl. 13.00